Boj o poklad (Dřevárna)

Termín: 14.05.2004 - 16.05.2004, Začátek: 15:00
Místo: Čermná ve Slezsku, Počet lidí: 50, Organizátor: Petr Blačinský, Vložil: Lukáš Sadovský

Boj o poklad (Dřevárna)

... a stařec u krbu se usadil a usrkl ze svého věky sešlého hrnku doušek kávy a začal vyprávět prastarý příběh:
"Dle staré pověsti leží v oblasti vesničky Čermná ve Slezsku poklad veliké ceny, jejíž hodnota se prý nedá ani slovy vyjádřit. Pověst o pokladu upadla v běhu věků do zapomnění, avšak kdesi se prý dochovala mapa, určující místo jeho ukrytí. Mapa se však skládá ze dvou částí, která k sobě patří jako dvojčata, neboť jedna bez druhé neznamená nic. Obě části mapy se nachází v pevnostech dvou udatných rodů, které spolu již po staletí soupeří právě o mapu s popisem místa pokladu. A my jsme se stali souběhem náhod a okolností účastníky těchto bojů..." Když stařec dopovídal svůj příběh, zvedl se a odešel do temné noci. Zůstal po něm podivný tajemný pocit a mrazení v zádech...

... zápisky z rodových kronik ...

Kouzelnice Ilidan z Verdenu:
Podle mého názoru to byla velice povedená akce. Boj o poklad jsme vyhráli a hlavně jsme si z ustavičného pobíhání mezi městy dosti protáhli kostry. Ze mě se stal obávaný mág a toho se dalo patričně využít. S Kwakem a Lenkou H. jsme vtrhli do nepřátelského města, které bylo chráněno pouze jediným kouzelníkem(Lenka S.), ale toho jsem z velice výhodné pozice(za Kwakovými zády :-)) připravila o život . Měli jsme zhruba 3 minuty času, abychom našli druhou část mapy. To se nám ale nepovedlo. Jen co obživl Cak, byli jsme svým pudem sebezáchovy vytlačeni z města nepřátel. Ale ani tak nás smrt neminula. Zdatný bojovnik Cak ozbrojen válečnou sekerou a chráněn štítem byl moc silný. A tak se soupeřům poskytla příležitost vtrhnout do našeho města. Naštestí se z tábora ozval zvon, což byl pokyn pro kouzelníky doplnit svou magenergii a případně získat další runy. Vzhledem k tomu, že jsem měla 4 trofeje(maximálního počtu 5 dosáhla Míša S.), obdržela jsem další dvě runy. Vykouzlila jsem 3 magické štíty a spěchala do města a tam mi Kwak vysvětlil, kde se nachází poklad. Mezitím, co jsme řešili naše kouzla, přepadli nepřátelské město a našli druhou část mapy. Tu jim však za chvíli ukradli zpět nepřátelští mágove, kteří opustili tábor(neutrální zónu) dříve. Nicméně, kde je poklad se už vědělo, a to bylo hlavní. Byl však velmi dobře skrytý a my museli čelit útokům nepřátel. Nakonec poklad objevila Lenka H. a tím ukončila hru. Monika, která jako zástupce tisku fotila celý boj a poctivě běhala všude, kde se něco dělo, udělala závěrečné fotky a my jsme se zvědavostí, co v té krabici je, mohli zbláznit. Řekli jsme si, že poklad otevřeme až ve městě. Krabici plnou desetníků a památečních lístků nakonec Lenka H. otevřela za bujarého jásotu naší vítězné skupiny.

Cak von Světlov
 

 

Gambler - recenze

 Po tradiční a kvalitní Horečce pro nás firma KWACAK připravila novou, poutavou hru WOODSTOCK. Solidní grafika, obvyklý engine, standardní scénář. Překvapivou novinkou byl rozhodně 3D pohled. Příběh samotný je zasazen do fantasy prostředí, takže pochopitelně nechyběly uhrančivé čarodějky, ladné elfky, nezbytní půlčíci (po Jacksonově filmové trilogii se bez nich již žádná fantasy neobejde) i lidští rytíři. Náplní hry je obvyklý “boj o vlajku”, v tomto případě se jedná o mapky, vedoucí k tajemnému pokladu, ale v multiplayeru si můžete nastavit i oblíbený death match . Částečnou chybou je, že si rozehranou misi nemůžete uložit, musíte ji dohrát až do konce; ovšem věřím, že to asi byl záměr autorů. U footmanů bych očekával o něco vyšší hitpointy , range kouzelníků mi zase připadalo přílišné (asi jsem byl pěšák …), ale v rámci normy. Zcela zásadně taky chyběl upgrade footmanů na paladiny , zřejmě pro nedostatek koní. Některé postavy by to rozhodně ocenily. Naopak upgrade kouzelníků během levelu opomenut nebyl. Dobíjení energie všech postav formou sbírání ikonek ve tvaru kuřecích stehen bylo velmi nápadité, ačkoli i to už tu jednou bylo, konkrétně ve WOLFSTEINovi. Grafika samotná byla profesionálně vyvedená, i když bych čekal, že stromy budou vypadat poněkud věrohodněji. Zkusím přikoupit novější grafickou kartu, možná to bude tím.

A co říci k samotnému ději hry? Když si sjedete úvodní intro , nastavíte obtížnost a vyberete postavu, ocitáte se v prvním levelu, pochopitelně jako řadový pěšák. Vybral jsem si postavičku jménem Praděd, protože s dostupných pěšáků – rytířů měla nejsympatičtější jméno (oproti nic neříkajícím jménům na Q apod. Ačkoli je celá hra v češtině, překlady některých jmen vyloženě váznou, to jen tak na okraj). Okamžitě po načtení mise se (už jako Praděd) ocitám uprostřed hvozdů v jakési kašírované tvrzi, která asi nemá pro hru samotnou moc velký význam, protože ji programátoři poněkud zanedbali – chyběla hradní studna, prevet, střecha. Možná si říkáte spolu se mnou: nač střecha, když simulace počasí trestuhodně chybí ? Fantasy bez mlhy ?! Třeba se dočkáme v další verzi, kterou nám autoři slíbili na příští jaro. Takže zatím klasický slunečný afternoon.

Jako alternativa vlajky je v tvrzi ukryta mapka pokladu, resp. její část. Tady se právě v plné míře uplatní 3D, jelikož je fikaně ukryta nad hlavami hrajících postav. Jediné další jednotky v tvrzi jsou další dva rytíři a houf čarodějek. S jejich designem si programátoři KWACAKu dostatečně vyhráli a to takovým způsobem, že se už nedivím, proč nezbylo místo pro počasí. Ve srovnání s některými čarodějkami je Lara Croft “šeredka s propadlým hrudníčkem”. V podstatě je Lara záležitostí minulého století, vývoj jde dál. A jsem zase rytíř-Praděd a brouzdám se slizkým houštím směrem, kde tuším pevnost protivníků, kolem sebe rytíře-Caka a černokněžku. Fog of war se pomalu rozptyluje a okénko mapy v levém dolní rohu je stále přehlednější. Tvrz nepřátel se už zřetelně rýsuje a naproti nám vybíhá několik rozmazaných postav. Když se přiblíží, dostávají zřetelnější tvar, grafika pokulhává, jemnější propracování by zřejmě zabralo na HDD příliš prostoru. V zásadě je to ale zřejmě tak, že pokud si vyberete herní stranu, je protivník automaticky odpudivý. Ty typy ! Nechtěli byste je potkat v noci v parku. Oponenti v Doomu jsou proti nim lázenští šviháci! Alespoň že čarodějky jsou standardní. Zahleděl jsem se na jejich grafiku tak, že jsem zanedbal ovládání hry a vzápětí už po mě jedna hodila koulí, suplující zde konkrétní kouzlo. Takže zůstávám na příštích 10min off line. Začátek se mi příliš nevyvedl, ale až dostanu trochu do ruky hot keys, vrátím jim to i s úroky. Probírat tady celý průběh mise by bylo pro vás určitě únavné, takže to přeskočím až na samý konec s tím, že do dalšího levelu jsem se zkrátka nedostal, protože moje strana prohrála. Budu muset nacvičit nějaké cheaty. Dobrá rada: Aby byla gameska hratelnější, nastavte si v Options vyšší inteligenci protivníka. Nestane se vám, že zatímco máte mapku 3 metry nad zemí, budou vám cizáci po tvrzi tupě brouzdat s hlavou skloněnou k zemi a dotyčnou mapku hledat. Ale na slabější AI jsme zvyklí i u jiných her, to bych KWACAKU nevytýkal. Konečný verdikt – výborně hratelná strategická RPG realtimovka s prvky adventury, něco jako Need For Speed, má spád, obstojnou grafiku, velký výběr postav. Doporučená konfigurace: HDD 200 MB, paměť 64 MB, systém Win 95/98, CPU Pentium 133.

Váš Gambler


Přílohy

Zapisky Valecnika.doc [32 Kb]
Zápisky válečníka Caka von Světlov


Fotogalerie

Mocný rod McLeodův při meditaci před bojem...

Je potřeba nahřát staré kosti před bitvou...

Stařešina rodu vysvětluje strategii boje...

Promyšleně rukou promítá na stěnu stín přeskupení jednotek...

... a vybírá udatného bojovníka, který bude klídat pevnost nepřátel...

V krčmě se mezitím vesele hovoří o nastávající bitvě...

Špeh rodu Yorkshireů na výzvědách, jak je jeho zvykem, bez vytáček se zeptal na to, co chtěl vědět...

... a bojovníci rodu McLeodů mu dali (jak jinak) mylné informace...

... udatný válečník Martin z Yorkshireů je ovšem nedůvěřivý ...

... a kouzelnice již kují pikle proti ohromné síle nepřítele ...

... staré stěny tvrze pamatují mnohé půtky a rozbroje starobylého rodu ...

... o bitvě je potřeba mnoho diskutovat a přemýšlet ...

... před bojem je potřeba nybrat spoustu životů do zásoby ...

... a kolik, to již rozhodne osudový hod dvacetistěnnou kostkou ...

Přichází stařešina rodu McLeodů, ctihodný Opius z Liamu ...

Také kouzelníci si jdou pro své "magy" - svou kouzelnou sílu ...

Příjezd posil ze Světlovského panství byl přivítán hurónským jásotem ...

A kouzelníci se již vydávají na nesnadnou pouť ...

V pevnosti je poteba dobře uschovat část mapy proti nájezdníkům z McLeodu ...

Nedrží mrška ...

... no tak, strč to tam a neprskej, zasekni to větvičkou ...

... to je vono, na to nikdy nepříjdou :-) ...

... u pietního aktu na místě posledního odpočinku ...

McLeodův rod sleduje hranici své tvrze a drze vyhlíží hordy z Yorkshiru ...

Životy se můžou hodit ... Zasažený bojovník je vyřazen na celých dlouhých 10 minut z boje. Kdo v tu chvíli pohlídá tvrz?

Inu, stateční kouzelníci a rytíři ...

McLeodův rod těsně před bitvou ...

... a první střet na sebe nenechává dlouho čekat ...

Udatný Opius z Liamu vyraží vpřed ...

... a po lítém boji ...

... udolává rytíře aka von Světlov ...

... kouzelnice Ilidan z Verdenu se chystá k boji ...

... ale je překvapena v otevřeném terénu hordou čarodějnic z Yorkshiru ...

Ani udatný Opius nezabránil kruté porážce ...

... a kouzelnice prchá do divokých hvozdů ve snaze si zachránit holý život ...

... jde ji na pomoc udatná elfka Markétka ...

Řady Yorkshirů jsou ovšem pevné a nepropustné ...

... a na tvářích jim hraje sebejistý úsměv, určitě se nevzdají bez boje ...

Strategická porada rytířů a odpočinek zasažených bojovníků ...

Tlupa McLeodů v čele s mohutným Georgem z Havrova ...

... vyráží na zteč a provokuje řinčením zbraní ...

... netuší, že jim zbývá pár hodin života ...

... a mohutný Georg podléhá nepříteli a zostuzen odchází zdechnout do houští ...

Lovci trofejí ovšem nelení ...

Takové seknutí mečem se dlouho hojí ...

... unavení válečníci se těžko probírají ze spánku ...

... a balení výstroje předurčuje konec víkendu ...

Někde v těchto hlubokých hvozdech leží tvrz udatného rodu McLeodů.

... také kouzelnické hole již odpočívají ...

... jejich magie jde potichu spát ...

... ještě poslední krmení hladových krků ...

... posilnění na cestu ...

.. a vysoko na skále leží dál hrdě a mohutně nyní již opuštěné hradní sídlo rodu Yorkshirů ...